امروزه بعد از شنیدن نام محتوا، تولید محتوا را تجسم می کنیم و به فکر سختی های این کار هستیم فقط. پیشنهاد می کنم ترس را کنار بگذارید و بعد از خواندن این مقاله به فکر یک تولید محتوا ی هدفمند و حرفه ای باشید. در این روز های سئو تاکید بسیار زیادی بر روی تولید محتوای مفید و با کیفیت دارد و درصد بالایی برای امتیاز دادن به سایت شما، به تولید محتوا مربوط است.

 

منظور از تولید محتوا چیست؟

در واقع محتوا رابط بین شما و کاربر می باشد. مشتری شما، از طریق محتوا شما را پیدا می کند و اگر محتوای شما برای کاربر مفید باشد مطمعنا باز هم به سایت شما مراجعه خواهد کرد. محتوا باید دارای هدف، استراتژی و موضوع متناسب با کسب و کار شما باشد.

هزینه تولید محتوا

محتوا شکل های گوناگون دارد مانند مقاله، ویدئو، عکس، پادکست و… تولید این محتوا های ذکر شده، باید با هدف و استراتژی باشد تا رضایت کاربر جلب شود. تولید محتوا یک موضوع مهم ولی زمان بر است که اگر با صبر و حوصله انجام شود، می تواند کسب و کار شما را دگرگون کند. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم. 

 

شما به یک ایده برای تولید محتوا نیاز دارید

در مرحله اول شما باید بدانید که دقیقا به دنبال چه محتوایی با چه موضوعی هستید. این محتوا باید به شکلی باشد که نیاز کاربر را برطرف کند و یک چیز مفید و رایگان در اختیار کاربر قرار گیرد. موضع مقالات شما ممکن به چند دسته تقسیم شوند، بنابراین چند دسته بندی با نام هایی که انتخاب کرده اید ایجاد کنید. پیشنهاد می کنم از همان ابتدا یک دفترچه برای این کار تهیه کنید و همه موضوعاتی که به ذهنتان می رسد را بنویسید تا در آینده برای همه موضوعات تولید محتوا کنید. برای نوشتن مقالات و انتخاب دسته بندی ها، به کلمات کلیدی اصلی مربوط به کسب و کارتان نیاز دارید. برای پیدا کردن این کلمات ابزار های رایگان بسیاری وجود دارد که در یک مقاله مفصل توضیح می دهیم.

یکی از بهترین منابع برای انتخاب موضوعات، نام دسته بندی، کلمات کلیدی اصلی و.. رقبای شما هستند. رقبای خود را آنالیز کنید و بهترین استراتژی را برای تولید محتوا انتخاب کنید. موضوعاتی که برای مقالات انتخاب می کنید باید به هم مربوط باشند تا در انتها با یک لینک سازی مناسب، تمام محتوا ها را به هم پیوند دهید.

? اگر قصد دارید تولید محتوا را به صورت حرفه ای اجرا کنید، تیم مارکتینگ ماها مسیر شما را آسان می کند. جهت مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر فرمی که در انتهای مقاله موجود است را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم.

 

عنوان ها باید جذاب باشند

در هیچ شرایطی عنوان ها را دست کم نگیرید! اگر تازه وارد هستید، باید در مورد عنوان ها بیشتر تحقیق کنید و یک لیست از عنوان های جذاب برای خود داشته باشید. عنوان ها باید خاص و جذاب باشند و یک عنوان کلی نباشد. شما در عنوان می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید و یک قدم مثبت در سئو بردارید.

تولید محتوا در اینستاگرام

نوع عنوان ها هستند که باعث می شوند کاربر لینک شما را از بین همه لینک ها انتخاب کند. عنوانی که انتخاب می کنید نباید تکراری باشد، در اصل باید جدید و نو باشد تا حس خوبی به کاربر منتقل کند تا کاربر مجاب شود که لینک شما را انتخاب کند..

 

کاربر به چه نوع محتوایی نیاز دارد؟

شما محتوا را برای کاربران سایت خودتان تهیه می کنید درست است؟ بنابراین محتوای شما باید باب میل و سلیقه مخاطبینتان باشد، نه به سلیقه خودتان! اگر می خواهید کاربر را به کاربر دائمی و مشتری تبدیل کنید، محتوای شما باید نیاز کاربر را برطرف کند. کاربران مدت زیادی را روزانه در اینترنت می گذرانند و به دنبال محتوای مورد نیازشان هستند، بنابراین شما باید برای کاربر یک منبع باشید در حوزه کسب و کار خودتان. شما باید به کاربر این حس را القا کنید که قرار است نیازش را بر طرف کنید، در این حالت است که کاربر به کاربر وفادار تبدیل می شود و در نهایت مشتری شما می شود.

 

انواع محتوا را بشناسید

محتوا دارای قالب های متفاوتی است که در این قسمت قصد داریم انواع قالب های کلی محتوا را شرح دهیم که شما می توانید با تولید این قالب های محتوایی، یک سایت پر محتوا برای خود داشته باشید. 

محتوای صوتی (پادکست) :

امروزه با فراگیر شدن پادکست های جذاب، محتوای صوتی خیلی بیشتر از گذشته برای کاربران جذاب شده است. محتوای صوتی در بسیاری از مواقع از قدیم، بیشتر از محتوای متنی مورد استقبال کاربران بوده است. زمانی که رقبای خود را آنالیز می کنید، توجه داشته باشید که اگر آن ها از محتوای صوتی جواب مثبت گرفته اند شما هم همین کار با کمی خلاقیت آغاز کنید.

محتوای صوتی

محتوای متنی (مقالات)

طبق نظر سنجی ها و تحقیقاتی که انجام شده، محتوای متنی همواره برای کاربران بسیار جذاب است و همیشه یک استراتژی طلایی برای کسب و کار شما است. مقالات باعث جلب اعتماد کاربر می شود و به همین دلیل است که اکثر تحقیقات و پژوهش های مهم، به شکل مقاله در دسترس کاربران قرار می گیرد. مقالات بیشتر جنبه آموزشی دارند، بنابراین اگر مثلا قصد سرگرم کردن کاربر را دارید، مقالات استراتژی مناسبی نیست و بهتر است از ویدئو و عکس استفاده کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

محتوای متنی

محتوای تصویری (عکس ها)

امروزه کاربران به دنبال راحتی در دریافت محتوا هستند و از این رو عکس ها برای کاربران خیلی خیلی جذاب هستند، چون نیازی به زمان گذاشتن و دقت زیاد ندارند. با فراگیر شدن رسانه های اجتماعی، جذابیت این نوع محتوا نسبت به سال های گذشته بسیار افزایش یافته است. اگر بخواهیم مزایای این نوع محتوا را بیان کنیم، باید به راحت بودن تولید، تاثیر گذاری بالا، امکان ایجاد خلاقیت، عدم یکنواختی محتوا و.. اشاره کرد. فراموش نکنید که بیش از نود درصد ارتباطات انسان ها از محتوای بصری است.

محتوای تصویری

محتوای ویدئویی (آموزشی،سرگرمی)

با کمی گشت و گذار در فضای اینترنت متوجه خواهید شد که محتوای ویدئویی بیشترین تاثیرگذاری را نسبت سایر محتوا ها دارد. ویدئو مارکتینگ این روز ها یکی از استراتژی های کسب و کار های بزرگ است و به شدت مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. محتوا های ویدئویی دسته بندی های زیادی دارند مانند: آموزشی، سرگرمی، محتوای بدون انقضا، مصاحبه، مقایسه و.. محتوای ویدئویی اگر به صورت اصولی انجام شود، به تنهایی قادر است کسب و کار شما را دگرگون کند، بنابراین محتوای ویدئویی را بخشی از استراتژی تولید محتوای خود قرار دهید.

تولید محتوا ویدئویی

? تولید انواع محتوا های ذکر شده، به تخصص و دانش و تجربه کافی نیاز دارد. اگر قصد تولید محتوا به صورت حرفه ای دارید و به مشاوره متخصص نیاز دارید، فرمی که در انتهای مقاله قرار دارد را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم.

 

این نکته طلایی را فراموش نکنید!!!

همه افراد مخصوصا تازه واردها، پس از طراحی سایت تازه به این فکر می افتند که تولید محتوا چیست و باید از کجا شروع کنند. تولید محتوا و سئو دو موضوع هستند که همواره با هم در ارتباط هستند و به شکلی مکمل یکدیگر هستند. اما به یاد داشته باشید که تمام عملیات تولید محتوا و سئو فقط به یک دلیل انجام می شود، آن هم یعنی فروش بیشتر و یا گرفتن بازدید بیشتر برای سایت شما. به یاد داشته باشید که قبل و بعد از تولید محتوا باید عملیات هایی انجام گیرد تا به رتبه خوبی دست پیدا کنید. این ۴نکته را همیشه در نظر داشته باشید:

۱- زمانی که شما یک سایت صفر را افتتاح میکنید، قبل از تولید محتوا به یکسری مطالب اولیه نیاز دارید که اگر این مطالب نباشند، تولید محتوا بی فایده است. این مطالب شامل توضیحات محصولات، درباره ما، تماس با ما، شبکه های اجتماعی، تیم ما و.. می شود.

۲- پس از تکمیل مطالب اولیه سایت، وقت صفحه مقالات رسیده است. مقالات یک بخشی است که باید با سئو هماهنگ باشد. هدف اصلی مقالات کسب رتبه بهتر در گوگل، جذب ترافیک و کاربر است که همه این عملیات ها در نهایت منجر به فروش بیشتر می شوند.

۳- اگر قصد دارید اعتماد مخاطبینتان را جلب کنید، شروع به تولید مقالات تالیفی کنید تا با مخاطب خود تعامل داشته باشید. مقالات خود را دنباله دار کنید تا مخاطب زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند.

۴- اگر ۳ مرحله ای که گفتیم را انجام داده اید، اکنون وقت تبلیغات است. منظور از تبلیغ، تبلیغ محصول و محتوا است که روش های مختلفی مانند دارد مانند: رپورتاژ آگهی، شبکه های اجتماعی، تبلیغات کلیکی و… اگر قبل از انجام سه مرحله اول، سراغ مرحله آخر (تبلیغات) بروید، شما بازی را باخته اید و هزینه و وقت خود را هدر داده اید.

 

 ویدئو را جدی بگیرید!

پر بازخورد ترین نوع محتوا در تمام بسترهای فضای مجازی، ویدئو می باشد. یک تیزر جذاب ویدئویی با یک موسیقی مناسب بدون شک مخاطبان شما را تا اتمام ویدئو در سایت یا صحفه مجازی شما نگه می دارد. همچنین از طریق یک تیزر تبلیغاتی شما می توانید به بهترین شکل ممکن اعتماد مخاطب را جلب کنید. ساخت ویدئو با کیفیت و کمیت بالا، بیشترین احترام به مخاطب محصوب می گردد. بارها دیده ایم که یک تیزر کوتاه با مدیریت صحیح کیفیت و کمیت، طی مدت زمان کوتاهی در تمام بسترهای فضای مجازی پخش شده و در یک شب توانسته یک فرد عادی را به یک فرد سلبریتی تبدیل کند.

هزینه تولید محتوا

? ساخت تیزر های ویدئویی را در اولویت قرار دهید و در این راه روی تیم ما حساب کنید. جهت مشاوره فرم انتهای مقاله را تکمیل کنید ?

 

عکس و ویدئو از محصول یا خدمات

شما جهت ارائه محصول، معرفی محصول یا خدمات، شرح کامل خدمات و… به عکس و ویدئو های خاص، خلاقانه و با کیفیت نیازمندید. صفحه محصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و توضیحات حکم پادشاه را دارند. ساخت یک صفحه محصول اصول خودش را دارد و باید نکاتی مانند: توضیحات جامع، ویدئو محصول، بخش رضایت مشتریان قبلی و.. در این صفحه رعایت شود. در این راستا تیم (ماها دیجیتال مارکتینگ) با استفاده از بروزترین تجهیزات و متخصص ترین افراد در این زمینه آماده ارائه تمامی خدمات تولید محتوای تصویری می باشد.

 

تولید محتوای تصویری توسط تیم (ماها دیجیتال مارکتینگ)

تیم دیجیتال مارکتینگ ماها از همان ابتدای کار در موضوع تولید محتوای تصویری بسیار دقیق و تخصصی وارد شده است. ما با بهره گیری از بروز ترین تجهیزات عکاسی، فیلم برداری، نور، صدا و… و همچنین با بکارگیری نیروی های متخصص در تیم دیجیتال مارکتینگ ماها، وعده بهترین تولید محتوای تصویری را به شما می دهیم. جهت مشاوره رایگان، فرمی که در انتهای مقاله قرار دارد را تکمیل کنید تاهمکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.