مقدمه: زمانی که بحث طراحی سایت می شود، اولین نکته که باید به آن توجه داشته باشیم این است که نوع طراحی سایت را مشخص کنیم. دو نوع طراحی کلی سایت داریم، طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی و در برخی مواقع سایت شخصی. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا تمام نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی را با هم مرور کنیم.

 

در انتخاب نام دامنه وسواسی باشید!

نام دامنه یکی از اولین نکات در طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی است که برای این موضوع باید وسواس زیادی به خرج دهید تا نام مناسبی انتخاب کنید. نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، نکات اصلی در انتخاب نام دامنه هستند:

آموزش طراحی سایت شرکتی

  1. نام دامنه سایت شما باید بیانگر نوع کسب و کار و خدمات شما باشد.
  2. این نام نباید زیادی بلند و پیچیده باشد.
  3. نام های فارسی فقط در موارد خاص پیشنهاد می شود که برای این کار می توانید از پشتیبانی تیم ماها کمک بگیرید.
  4. نام دامنه را به هیچ وجه نمی توانید تغییر دهید، پس دقت کافی در انتخاب نام دامنه داشته باشید.
  5. اگر قصد افتتاح سایت شخصی دارید، قطعا از نام خودتان باید استفاده کنید تا نام خود را برند کنید.

 

استراژی کلی خود را مشخص کنید

در ابتدا شما باید استراتژی کلی خود را مشخص کنید. منظور این است که شما باید از همان ابتدا یک نقشه راه داشته باشید و دقیقا بدانید که چه چیزی می خواهید؟ انتظار شما از کاربر چیست؟ هدف شما از سایت چیست؟ و.. اگر از همان ابتدا یک استراتژی مناسبی نداشته باشید، مطمعنا در ادامه با مشکل مواجه خواهید شد.

استراتژی سایت فروشگاهی: استراتژی شما ارتباط مستقیم با نوع طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی شما دارد. برای سایت های فروشگاهی شما باید دقیقا مشخص کنید که مشتری از چه طریق و با چه کلمه هایی باید شما را پیدا کند. زمانی که شما را پیدا کرد چه انتظاری از کاربر دارید؟ چه چیز مفیدی به کاربر ارائه می کنید که انتظار فروش محصول را دارید.

استراتژی سایت شرکتی: برای تعیین استراتژی سایت های شرکتی، مهمترین نکته هدف وبسایت است. منظور این است که انتظار شما از درست کردن این سایت چیست؟ قصد دارید برند خود را معروف کنید؟ نمونه کار ها را به نمایش بگذارید؟ نوع خدمات خود را شرح دهید، یا تمام این کار ها را با هم انجام دهید؟ پاسخ این سوالات، استراتژی شما را مشخص می کند.

استراتژی سایت شخصی: در این مورد شما باید دقت داشته باشید که هدف از این سایت، معرفی شخص و نوع خدمات شخص می باشد. تمام برنامه ریزی های شما باید بر این اساس باشد که نام شخص مطرح شود و در نهایت اعتماد کاربر به این شخص جلب شود. موضوع و هدف طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی با سایت های شخصی بسیار متفاوت است. در سایت های شخصی شما باید اعتماد کاربر را به شخص مورد نظر جلب کنید، ولی در سایت های فروشگاهی هدف از جلب اعتماد، فروش بیشتر است.

 

انتخاب رنگ سازمانی

یکی از نکات کلیدی در طراحی سایت فروشگاه و شرکتی و شخصی، انتخاب رنگ های سازمانی است که متاسفانه بسیاری از افراد و شرکت های طرحی سایت این موضوع را به مشتری نمی گویند تا پیچدگی کار خود را کمتر کنند. منظور از رنگ سازمانی، رنگ هایی است که باید همیشه در نقاط مختلف سایت، شبکه های اجتماعی، لوگو و.. به کار رود و به وضوح دیده در نقاط مختلف دیده شوند. برای مثال رنگ سازمانی همراه اول رنگ آبی است. رنگ سازمانی ایرانسل زرد است. این رنگ ها باید دقیق و به شکل کد های رنگی در اختیار صاحب سایت قرار گیرد تا در قسمت های مختلف بتواند از آن ها استفاده کند.

طراحی سایت شرکتی چیست

استراتژی سئو سایت شما چیست؟

همه شما کم و بیش با بحث سئو سایت آشنایی دارید و از اهمیت این موضوع با خبر هستید. سئو سایت یعنی بهینه سازی سایت شما برای موتور های جستجوی گوگل. زمانی که سئو سایت شما مناسب و روی اصول باشد، شما در کلمه های کلیدی هدف نمایش داده می شوید و مستقیما به مشتری خود وصل می شوید. استراتژی سئو سایت ها با هم کاملا متفاوت است و از همان ابتدا باید این استراتژی را مشخص کنید. منظور ما از مشخص کردن استراتژی سئو یک بحث نسبتا تخصصی است، ولی تا همین حد بدانید که این استراتژی ها هستند که شما را به کاربری که انتظار دارید، متصل می کنند. سئو سایت یک بحث کاملا تخصصی است و پیشنهاد می کنیم با افراد متخصص مشورت کنید. بخش پشتیبانی تیم مشاوره ماها مارکتینگ، به صورت رایگان در بخش مشاوره می توانند به شما در این بخش کمک کنند. جهت مشاوره فرمی که در انتهای مقاله قرار دارد را تکمیل کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند. 

 

استراتژی تولید محتوا چیست؟

زمانی که بحث طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی یا شخصی می شود، استراتژی تولید محتوا یکی از نکاتی است که می تواند مسیر شما را کوتاه و هموار سازد. منظور از استراتژی تولید محتوا این است که شما باید یک برنامه ریزی دقیق برای تولید محتوا داشته باشید. سوالاتی که باید از خودتان بپرسید را در ادامه شرح می دهیم:

ساخت وب سایت شرکتی

  • مخاطب شما به چه نوع محتوایی نیاز دارد؟
  • چه نوع محتوای رایگانی می توانید در اختیار کاربر قرار دهید؟
  • انتظار دارید محتوایی که تولید می کنید، در نهایت چه بازخوردی برای شما داشته باشد؟
  • محتوای شما باید در انتها به فروش منجر شود یا جذب کاربر یا جلب اعتماد یا…
  • پایه و اساس محتوای شما به چه شکل است؟ محتوای متنی؟محتوای ویدئویی؟ عکس؟
  • اگر سایت شخصی دارید، چه نوع محتوا از شخص خودتان برای کاربر جذاب است؟
  • منبع شما برای تولید محتوا چیست و آیا تا همیشه این منبع در اختیار است؟

 

دسته بندی های سایت را جدی بگیرید!

دسته بندی های سایت شما، یکی از نکات اصلی در طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی هستند که متاسفانه بسیاری از متخصصین طراحی سایت به هیچ وجه این موضوع را با مشتری مطرح نمی کنند تا دردسر کار خود را کمتر کنند. دسته بندی ها علاوه بر اینکه چیدمان سایت یا همان سایت مپ شما را خوب می کنند، راه هایی هستند که از این طریق کاربر به سایت شما هدایت می شود. این بحث کمی تخصصی است ولی در همین حد بدانید که بسیاری از مشتریانی شما از طریق لینک دسته بندی ها به سایت شما منتقل می شوند. اگر بخش دسته بندی های شما به صورت اصولی سئو و طراحی شده باشد، مخاطب از همان طریق وارد سایت شما می شود. البته این موضوع در سایت ها متفاوت است. برای مثال یک سایت می خواهد روی کلمه (کرم پودر مک) رتبه بگیرد، بنابراین یک دسته بندی با همین نام ایجاد می کند. این بحث تخصصی است، ولی شما می توانید جهت مشاوره، فرمی که در انتهای مقاله قرار دارد را تکمیل کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند. 

 

آنالیز سایت چیست؟ منظور از آنالیز سایت چیست؟

بحث آنالیز سایت یک موضوع حیاتی است که پس از مرحله طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی و تولید محتوا، باید همیشه مد نظر مدیر سایت باشد. آنالیز سایت در واقع نقشه راه شما است و به شما می گوید که برای گرفتن رتبه، کاربر و.. چه کارهایی باید انجام دهید و چه کارهایی نباید انجام دهید. آنالیز سایت به سئو کار مربوط می شود. آنالیزها حداقل باید به صورت ماهیانه و توسط ابزار های مورد اطمینان صورت گیرد. زمانی که سایت شما دائما آنالیز شود، ورودی های خود را پیدا می کنید و همین موضوع یعنی شما می دانید به چه محتوا یا محصولی نیاز دارید تا نظر کاربر را جلب کنید. در برخی مواقع، کاربر هایی که شما مد نظر دارید، از ورودی ها و کلماتی به سایت شما می آیند که شما شاید حتی به آن ها فکر نکرده باشید. آنالیز سایت شما، تعیین کننده استراتژی شما است.

 

تبلیغات کلیکی و تبلیغات گوگل (گوگل ادورز)

تبلیغات یک محرک قوی است و اگر شما قصد دارید به صورت مستمر در فضای آنلاین باشید، تبلیغات را باید مد نظر خود قرار دهید. تبلیغات زمانی برای شما بازخورد خوبی به همراه دارد که شما محتوای کافی و مفید در اختیار کاربران قرار دهید. بنابراین زمان تبلیغات شما باید بعد از طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی و تولید محتوا باشد. زمانی که ظاهر سایت و محتوای سایت شما مفید و کاربردی باشد، آن زمان باید تبلیغات را آغاز کنید.

تبلیغات گوگل (گوگل ادورز) : این نوع تبلیغات را همه مشاهده کرده ایم که در اول صفحات قرار می گیرند و اول لینک آن ها Ad است. تبلیغات گوگل بسیار عالی و کاربردی هستند. این تبلیغات به شما یک نقشه راه می دهد که مخاطبان شما از کجا و با چه کلماتی به خدمات، محتوا یا محصولات شما نیاز دارند. این تبلیغات هزینه بالایی دارد اما برای کسب و کارهای بزرگ بسیار مناسب است. برای این تبلیغات صفحه مورد نظر شما نیازی به سئو ندارد و کلا در لینک های اول نمایش داده می شود.

سایت های طراحی سایت

تبلیغات کلیکی : این نوع تبلیغات بسته به تعداد کلیک که بر روی بنر شما در سایت های دیگر می شود، برای شما هزینه به همراه دارد. هزینه تبلیغات کلیکی به مراتب خیلی کمتر از تبلیغات گوگل می باشد. محل تبلیغ را هوشمندانه انتخاب کنید تا بهترین بازخورد را بگیرید.

 

با گروه ماها تماس بگیرید و رایگان مشاوره بگیرید

تمام نکاتی که در این مقاله گفته شد نیاز به تخصص دارند. از طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی گرفته تا تولید محتوا و سئو و… نیاز به تخصص دارد. این تخصص ها را یک فرد به تنهایی نمی تواند داشته باشد و این کار را باید به یک تیم متخصص و با تجربه بسپارید. موضوع سایت یک موضوعی است که اگر در ابتدا اصولی آغاز نشود، مطمعنا ضرر های بسیاری را به همراه خواهد داشت. ما در تیم ماها مارکتینگ که متشکل از متخصصین گرافیک، سئو، تبلیغات و… است می توانیم تمامی خدمات ذکر شده را به صورت تخصصی به شما در قالب یک پکیج ارائه دهیم. پکیج ها بسته به نوع خدماتی که ارائه می شوند، قیمت های متفاوتی دارند. جهت مشاوره و یا دریافت قیمت پکیج ها، فرمی که در انتهای مقاله قرار دارد را تکمیل کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.