در این مقاله قصد داریم تا شما را با مفهوم و اهمیت موضوع نظارت بر رتبه بندی سایت آشنا کنیم. در واقع نظارت بر رتبه بندی سایت برای شما یک نقشه راه تلقی می شود. این نظارت باید توسط افراد متخصص در زمینه سئو انجام شود و به صورت مستمر ادامه داشته باشد. با ما باشید تا بیشتر درباره اهمیت این موضوع صحبت کنیم.

 

چرا نظارت بر رتبه بندی سایت اهمیت دارد؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، نظارت بر رتبه بندی سایت یک نقشه راه برای شما است و شما با استفاده هوشمندانه از این نقشه می توانید استراژی های مناسبی را اجرا کنید. این نظارت شامل یکسری عملیات های تخصصی سئو می شود و اگر به صورت مستمر نباشد، برای سایت فایده ای ندارد.

چرا نظارت بر رتبه بندی سایت اهمیت دارد؟

اگر شما هم نظارت بر رتبه بندی سایت را به صورت جدی و مستمر در دستور کار خود قرار دهید، در نهایت استراتژی های خود را برای تولید محتوا، نوع محصول، شیوه تبلیغات و… به شکل عالی تغییر می دهید و اجرایی می کنید.

 

منظور از نظارت بر رتبه بندی سایت چیست؟

زمانی که صحبت از نظارت بر رتبه بندی سایت می شود، همه فکر ها به سمت رتبه سایت در الکسا می رود. هرچند امروزه الکسا دیگر یک معیار سنجش مطمعن محسوب نمی شود، ولی منظور ما نظارت بر رتبه های قسمت های مختلف سایت است، نه صرفا رتبه الکسا؛ در ادامه نمونه هایی از بخش هایی باید از نظر رتبه تحت نظر باشند را مثال می زنیم:

مقالات:

یکی از مهمترین موضوعات که با رتبه بندی سایت ارتباط مستقیم دارد، مقالات یا همان بخش بلاگ است. موضوع اول اینکه مقالات باید به صورت مستمر بارگذاری شوند، ولی نظارت بر رتبه بندی مقالات در مرورگر های جستجو نیز موضوع جدی و مهمی است. مقالات قدیمی نیاز آپدیت دارند تا دوباره شانس گرفتن امتیاز بهتر را داشته باشند. انجام این امور وظیفه یک متخصص سئو است. اگر شما هم به مشاوره رایگان در این زمینه احتیاج دارید، فرمی که در انتها قرار دارد را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم.

صفحات محصول:

اگر شما سایت فروشگاهی دارید و یا محتوا یا آموزش برای فروش دارید، بنابراین رتبه صفحات محصول باید برای شما از اهمیت ویژه ای داشته باشد. همیشه باید این نظارت به صورت مستمر وجود داشته باشد تا جایگاه شما در موتور های جستجو بالا باشد. البته بخش بزرگی از محبوبیت صفحات محصول به نوع محصول و قیمت محصول نیز بستگی دارد، ولی رتبه محصول شما نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کلمات کلیدی:

کلمات کلیدی یکی از مهمترین موضوعات یک سایت به شمار می روند. رتبه های کلمات کلیدی هدف، یکی از مهمترین موضوعات هر سایت به شمار می رود که ارتباط مستقیم با فروش و در کل رتبه سایت دارد. جایگاه کلمات کلیدی تخصصی شما در موتور های جستجو، نشانه موفقیت یا عدم موفقیت شما در فضای وب است. این موضوع و موضوعات قبل در زمینه نظارت بر رتبه بندی سایت که به آن ها اشاره کردیم، همگی وظیفه یک سئو کار است. جهت مشاوره رایگان و سفارش خدمات سئو، فرمی که در انتها قرار دارد را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم.

تبلیغات:

آیا تبلیغات هم به نظارت نیاز دارد؟ بله، زمانی که شما قصد دارید به یک سایت تبلیغات بدهید، باید رتبه سایت مورد نظر و رتبه کلمات کلیدی آن سایت را بررسی کنید تا مبادا بازار هدف اشتباهی را انتخاب نکنید. این نظارت شامل نظارت بر تبلیغات سایت مورد نظر هم می شود. اگر قصد تبلیغات در گوگل (Google Adwords) را دارید، نظارت بر این تبلیغات بسیار حیاتی است، زیرا بهترین و دقیقترین نقشه راه برای شما است.

 

رابطه استراتژی و نظارت بر رتبه بندی سایت

در واقع استراتژی های شما در فضای وب، ارتباط مستقیم دارند با بحث نظارت بر رتبه بندی سایت شما. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، زمانی که شما بر رتبه های بخش های مختلف سایت نظارت داشته باشید، در ادامه استراتژی های مناسب تری را طراحی و اجرا می کنید. برای مثال چند نمونه از این استراتژی ها را بیان می کنیم:

رابطه استراتژی و نظارت بر رتبه بندی سایت

۱- استراتژی تولید محتوا :

زمانی که شما بر رتبه های محتوای سایت نظارت داشته باشید، در ادامه راه می دانید که مخاطب کدام محتوا را بیشتر می پسندد و در نتیجه تمرکز خود را روی تولید همان نوع محتوا می گذارید. 

۲- استراتژی فروش :

زمانی که شما نظارت بر رتبه رندی سایت داشته باشید، به راحتی قادر خواهید بود محصولات پر فروش و محبوب تر را شناسایی کنید و یک استراتژی فروش مناسب تری را طراحی کنید.

۳- استراتژی تبلیغات :

نظارت مستمر بر رتبه های سایت باعث می شود شما بهترین بازخورد تبلیغات را بیابید و تمرکز خود را روی همان نوع تبلیغات بگذارید. برای مثال زمانی که رتبه سایت و یا یکی از صفحات شما بعد از یک تبلیغ بالا می رود، متوجه می شوید که این نوع تبلیغات برای شما مناسب تر است.

 

نظارت بر رتبه بندی سایت باید به صورت مستمر باشد؟

جواب به این سوال ساده است، بله نظارت باید به صورت مستمر باشد. متاسفانه بسیاری از شرکت های دیجیتال مارکتینگ بر این باور هستند که این نظارت باید به صورت ۳ماهه ۶ماهه و یا یک ساله باشد. ما در گروه مارکتینگ ماها، نظارت ها را به صورت ماهیانه در برخی موارد و شرایط خاص، به صورت هفتگی و روزانه انجام می دهیم. همانطور که بارها گفتیم این نظارت یک نقشه راه به شما می دهد و برای داشتن این نقشه راه باید نظارت شما به صورت مستمر باشد. 

 

آیا به کمک نیاز دارید؟؟

نظارت و ارتقائ رتبه سایت خود را به ما بسپارید. ما در ماها مارکتینگ یک تیم منسجم هستیم که تمام خدمات سایت را انجام می دهیم. اینجا ما یک تیم هستیم با تخصص های متفاوت در زمینه سایت. سایت شما برای اینکه پیشرفت چشمگیری داشته باشد، باید تمام بخش های طراحی تا سئو با یکدیگر هماهنگ باشند. ما در تیم ماها مارکتینگ تمام اصول سایت شما را از همان ابتدا و به صورتی که تمام بخش ها با هم هماهنگ باشند اجرا می کنیم تا در انتها بهترین نتیجه را دریافت کنید. تیم ماها نسبت به سابقه و تجربه ای که در این سال ها کسب کرده است، با تمام اصول و استراتژی های سئو آشنایی دارد و می تواند شما را به نتیجه دلخواه شما برساند. جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، با تکمیل فرم زیر با شما تماس می گیریم.