در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم استراتژی هدف در فضای اینترنت بیشتر آشنا کنیم. زمانی که حرف از استراتژی می شود، تفاوت های زیادی در هر کسب و کار وجود دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد استراتژی هدف در فضای اینترنت بیشتر صحبت کنیم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

منظور از استراتژی هدف چیست؟

در واقع منظور از استراتژی هدف در فضای وب، این است که هدف شما دقیقا از افتتاح یک سایت چیست؟ هدف شما باید کاملا واضح و شفاف و با تمام جزئیات باشد. در واقع این استراتژی، نقشه راه شما برای ادامه راه می باشد. به یاد داشته باشید که اگر از همان ابتدا یک استراتژی هدف شفاف نداشته باشید، مطمعنا در میان راه دچار مشکل خواهید شد. با ما همراه باشید تا بیشتر در این باره صحبت کنیم.

 

بازار هدف خود را مشخص کنید

در ابتدا شما باید بازار هدف خود را مشخص کنید. منظور از بازار هدف این است که مشتریان شما دقیقا در چه مکان هایی بیشتر هستند؟ جنسیت مخاطب شما چیست؟ میانگین سنی مخاطبتان چقدر است؟ و سوال هایی از این قبیل؛ زمانی که شما یک بازار هدف معین و مشخصی داشته باشید، خیلی سریعتر و بهتر به مخاطبین خود متصل می شوید.

استراتژِ چیست

سعی کنید بازار هدف خود را خیلی محدود نکنید، البته در برخی کسب و کار ها محدود کردن بازار هدف، بهترین استراتژی هدف تلقی می شود. زمانی که بازار هدف خود را مشخص کردید، اکنون زمان آن رسیده که محتوا، محصول و همه چیز خود را همسو با بازار هدف خود کنید. در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت می کنیم.

 

همه چیز بر اساس بازار هدف!

زمانی که بازار هدف خود را مشخص کردید، اکنون باید همه چیز را بر اساس بازار هدف خود ادامه دهید. منظور از همه چیز چیست؟

محتوا:

شما از زمانی که بازار هدف خود را مشخص کردید، باید تمام محتوای خود را بر اساس علایق بازار هدف خود تولید کنید. تمامی محتوا ها باید نسبت به علاقه، سن، جنسیت و… بازار هدف شما تولید شوند. محتوای شما اگر باب میل مخاطبین هدفتان نباشد، خیلی زود از شما نا امید شده و به سراغ رقبای شما می روند. بنابراین در بحث استراتژی هدف ، تمام محتوا های تولیدی باید بر اساس سلیقه مخاطبین هدف تولید و اجرا شود.

 

محصول:

زمانی که شما یک بازار هدف مشخص داشته باشید، برای شما آشکار است که چه محصولاتی برای مخاطبینتان مناسب تر است. حتی اگر مجبور شوید تعداد محصولات خود را کمتر کنید تا مشتریان واقعی را فقط جذب کنید، حتما این کار را انجام دهید. شما اگر از ۵ محصول یک فروش فوق العاده داشته باشید، خیلی بهتر است تا از ۲۰ محصول یک فروش معمولی داشته باشید. زمانی که مخاطب هدف شما متوجه شود که شما به صورت تخصصی روی یک حوزه خاص کار می کنید، خیلی سریعتر اعتماد می کند و در نهایت تبدیل به یک مشتری دائمی می شود. این به معنای واقعی استراتژی هدف است؛ یعنی شما محصولات خود را مختص یکسری مشتری خاص ارائه می کنید که شما را متخصص آن حوزه می دانند.

 

ظاهر سایت و شبکه های اجتماعی:

یکی از مهمترین موضوعات در بحث استراتژی هدف: ظاهر بصری سایت، ظاهر بصری شبکه های اجتماعی، رنگ های سازمانی و… است. در ابتدا شما باید رنگ های سازمانی خود را بر اساس نوع مخاطبین خود انتخاب کنید. برای مثال اگر کسب و کار شما به لوازم آرایشی مربوط می شود، باید از رنگ های شاد و زنانه استفاده کنید تا نظر کاربر را جلب کنید. ظاهر سایت و شبکه های اجتماعی یک موضوع بسیار جدی است، چون کاربر قرار است تمام مدت زمانی که به شما مراجعه می کند، سایت یا شبکه های اجتماعی شما را تماشا کند. فراموش نکنید که همه چیز در ظاهر باید باب میل بازار هدف شما باشد.

 

استراتژی بازاریابی:

استراتژی بازاریابی و استراتژی هدف دو موضوع کاملا مرتبط با هم هستند. چرا هر دو استراتژی باید در یک راستا باشند؟ چون زمانی که شما استراتژی بازاریابی خود را بر اساس استراتژی هدف خود طراحی می کنید، یک ارتباط مستقیم با مخاطبین خود ایجاد کرده اید. در این زمان همه چیز باب میل مخاطب هدف شما است، بنابراین خیلی سریع تر به نتیجه دلخواه می رسید. زمانی که بازار هدف شما شما مشخص باشد، طراحی استراتژی بازاریابی خیلی راحت می شود و در نتیجه شما سریعتر به مخاطب خود متصل می شوید.

 

هدف شما از ایجاد یک سایت چیست؟

در فضای وب هدف هر سایت با سایت های دیگر می تواند تفاوت های زیادی داشته باشد. برای مثال هدف یک سایت ممکن است فقط افزایش اعضا باشد، یا افزایش ترافیک و یا فروش بیشتر محصولات. زمانی که هدف نهایی یک سایت مشخص می شود، زمان طراحی استراتژی هدف رسیده است. اکنون شما دقیقا می دانید که به دنبال چه چیزی هستید و برای رسیدن به آن باید چه استراتژی ای داشته باشید.

برنامه استراتژیک سازمان

زمانی که هدف شما کاملا مشخص باشد، سرعت کار شما و سرعت رسیدن به هدف، افزایش می یابد. هدف خود را هوشمندانه انتخاب کنید، منظور این است که هدف نهایی یک سایت فروشگاهی، فروش بیشتر است ولی برای رسیدن به این هدف باید یک استراتژی ای داشته باشد که در راستای فروش بیشتر، نکات مفیدی هم در اختیار مشتری قرار دهد.

 

مشتری شما دقیقا چه چیزی می خواهد؟

این سوالی است که همیسه باید از خودتان بپرسید که مشتری هدف شما دقیقا چه چیزی می خواهد؟ چه نوع محتوایی برای مشتری هدف شما جذاب تر است؟ چه محصولاتی برای مشتری شما جذاب تر است؟ گزینه های رایگانی که در اختیار مشتری قرار می دهید آیا برای مشتری جذاب است؟

زمانی که شما جواب سوالات بالا را بدانید، خیلی سریع تر و دقیق تر با مشتری خود ارتباط برقرار می کنید. وظیفه شما براورده کردن نیاز مشتری است و در این راستا باید همه چیز باب میل مخاطبین هدف شما باشد. برای مثال: زمانی که شما کالای محبوب بین مشتریان را بشناسید، می توانید یک کمپین فروش برای آن کالا تهیه کنید و خیلی راحت فروش خود را افزایش دهید. همچنین اگر شما محتوای مفید و رایگان که باب میل مخاطبانتان است را در اختیارشان قرار دهید، خیلی سریع اعتماد سازی کرده اید و همین موضوع در نهایت به فروش بیشتر منجر می شود.

 

چرا گروه مارکتینگ ماها؟

ما در ماها مارکتینگ یک تیم منسجم هستیم که تمام خدمات سایت را انجام می دهیم. اینجا ما یک تیم هستیم با تخصص های متفاوت در زمینه سایت. سایت شما برای اینکه پیشرفت چشمگیری داشته باشد، باید تمام بخش های طراحی تا سئو با یکدیگر هماهنگ باشند. ما در تیم ماها مارکتینگ تمام اصول سایت شما را از همان ابتدا و به صورتی که تمام بخش ها با هم هماهنگ باشند اجرا می کنیم تا در انتها بهترین نتیجه را دریافت کنید. تیم ماها نسبت به سابقه و تجربه ای که در این سال ها کسب کرده است، با تمام اصول و استراتژی های سئو آشنایی دارد و می تواند شما را به نتیجه دلخواه شما برساند. جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، با تکمیل فرم زیر با شما تماس می گیریم.